14 September 2023

Ledig studenterstilling på SODAS

Vi søger dygtige og grundige studerende til Center for Social Data Science (SODAS) på det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet. SODAS er et interdisciplinært forsknings- og uddannelsescenter på tværs af samfundsvidenskaberne (især: antropologi, psykologi, sociologi, statskundskab og økonomi) og data science med henblik på at udvikle et nyt felt som vi kalder social data science. SODAS har til huse centralt på Center for Sundhed og Samfund (CSS), Øster Farimagsgade 5, 1353, København K.

Arbejdsopgaver

Som studerende på SODAS forventes man at hjælpe til med driften af SODAS, herunder daglige praktiske opgaver samt afvikling af events såsom konferencer og seminarer. Herudover forventes man at assistere forskerne med dataindsamling og databehandling. Arbejdet vil blive lavet under supervision SODAS’ videnskabelige personale.

Forudsætninger

• Studerende med interesse for data science og/eller samfundsvidenskab.
  • Interesse for at kombinere kvalitativ og/eller kvantitativ samfundsvidenskab med data science
  • Åben, nysgerrig og frisk på at arbejde sammen med folk med andre fagligheder
  • Gode engelskkundskaber i skrift og tale

En forudsætning for ansættelse er, at du er indskrevet ved en videregående uddannelsesinstitution.

Læs mere og søg stillingen her.

Topics